Page 12 - รายงานประจำปี 2565 สสว
P. 12
สารจำาก
นายุว่ระพงศ์ มาลยุ
ั
Message from Mr. Veerapong Malai
ู
ำ
�
ิ
ผู้อานว่ยการัส่านักงานส่่งเส่รัิมว่ส่าหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม
ำ
Director-General of the Office of Small and Medium Enterprises Promotion
The Office of Small and Medium Enterprises Promotion
(OSMEP) is considered the primary driven behind Thailand’s
small and medium-sized enterprises (MSMEs). MSMEs is
responsible for establishing policies and strategies to guide
SMEs to operate the business effectively with appropriate
direction.
In 2021, the Small and Medium Enterprise Promotion Plan
2021-2022 emphasizes on assisting and developing MSME
entrepreneurs to “Survive” by addressing challenges and
revitalizing businesses affected by COVID-19. This involved
tackling issues such as business modifications, reductions
in operations, and employment. However, in 2022, OSMEP
has a critical mission of integrating and driving the
promotion of SMEs by government agencies and the private
sector to “live” by enable SMEs to thrive in the digital age.
This includes facilitating online trading, utilizing online
advertising platforms, and embracing “Sustain” strategies.
Moreover, OSMEP emphasizes on introducing and promoting
the adaptation of science, technology, and innovation for
product development and organizational enhancement,
enabling SMEs to achieve their business goal in the economic
ิ
ิ
สำานักิงานส่งเสริมวิสาหกิจขนาดกิลางและขนาดย่่อม (สสวิ.) landscape and expand their presence internationally. These
ั
ั
่
่
ในฐานะหนวิย่งานทเป็็นกิาลงหลกิในกิารชวิย่เหล่อและสนับสนุน objectives are divided into 4 key strategies:
่�
ำ
้
ผู้้ป็ระกิอบกิารทั�งขนาดกิลางและขนาดย่่อม (MSME) ของป็ระเทศ
ม่หน้าทกิาหนดนโย่บาย่และย่ทธุศาสต่ร์ในกิารขับเคัลอน SME Strategy 1: Enhancing the integration of SMEs using Big Data
่
�
ำ
ุ
�
่
ิ
ให้ดาเนินกิารไป็ในทศทางทเหมาะสมอย่่างเต่็มกิาลัง and supporting SMEs to access Corporate Procurement to
่�
ำ
ำ
support SMEs in the medical device and healthcare industry
ิ
้
ิ
ในป็ี ๒๕๖๔ ภาย่ใต่แผู้นกิารส่งเสริมวิสาหกิจขนาดกิลางและ while promoting SMEs in the aerospace industry.
ขนาดย่่อม พื่.ศ. ๒๕๖๔-๒๕๖๕ ไดมุ่งเน้นให้กิารชวิย่เหล่อและ
่
้
พื่ัฒนาให้ผู้้ป็ระกิอบกิาร MSME “อย่้่รอด” โดย่กิารบรรเทาป็ญหา Strategy 2: Developing mechanisms to facilitate access
้
ั
และฟื้นฟื้้ธุุรกิจท�ไดรับผู้ลกิระทบจากิสถานกิารณ์์โรคัต่ดเช่อ to SMEs and community economies, such as establishing
ิ
ิ
้
่
�
�
้
ไวิรัสโคัโรนา ๒๐๑๙ กิารป็รับเป็ลย่นร้ป็แบบ กิารลดขนาดธุุรกิจ online and offline SME One Stop Service Centers (OSS),
ิ
่�
10 รายงานประจำาป สสว. 2565
ี